Uusi sopimus parantaa apteekkien IT-palveluita
26.02.2010 11:26 TIINA KUOSA
Sopimusta allekirjoittamassa Jukka Koivisto, Jukka Litmanen ja Reijo Kärkkäinen. Taustalla Anssi Sallinen ja Ilkka Oksala.
Apteekkariliiton, Pharmadatan ja IT-palveluita tarjoavan Appelsiinin torstaina allekirjoittama sopimus keskittää kaikki Pharmadatan IT-palvelut yhteen osoitteeseen.
Apteekkiverkko- ja Salix-tuki palvelevat jatkossa yhdestä puhelinnumerosta.
Uuden sopimuksen myötä myös palveluajat pitenevät. Puheluihin vastataan 12.4. lähtien seitsemänä päivänä viikossa. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin 8–21, lauantaisin 8–18 ja sunnuntaisin 12–21.
– Sähköisen lääkemääräyksen ja muiden verkkopalveluiden tuleminen osaksi apteekkien arkipäivää tekee apteekista entistä riippuvaisemman tietojärjestelmistään. Sopimus mahdollistaa sen, että apteekki saa tarvitsemansa palvelun yhdestä pisteestä kaikkina viikonpäivinä. Koska kaikki tukipalvelut on keskitetty yhteen pisteeseen, apteekki voi jättää ongelman selvittelyn täysin tukipalvelun huoleksi, kommentoi Pharmadatan toimitusjohtaja Jukka Litmanen.
Sopimuksen myötä kaksi henkilöä siirtyy Pharmadatasta Appelsiinin palvelukseen huolehtimaan osaltaan tukipalveluiden toimivuudesta.
Pharmadata tiedottaa asiakkaitaan tarkemmin uuden sopimuksen aiheuttamista käytännön muutoksista.(TK)
Arkisto
Väitös: Ikääntyneiden lääkehoidon turvallisuudessa puutteita
|
Hoivakriisi lyhentää naisten työuria
|
Apteekkari Sari Westermarck jatkaa kansainvälisessä luottamustehtävässä
|
Työikäisten lihavuus yleistyy
|
Uniongelmien hoito vaatii kärsivällisyyttä
|
Käypä hoito -suosituksia saatetaan kääntää ruotsiksi
|
Valviran ylijohtajaksi kahdeksan hakijaa
|
Työvoimapula pahenee – tietojärjestelmä Apottikin tarvitsee farmaseutteja
|
Kelan pääjohtajaksi 40 hakijaa
|
Ranitidiinia sisältäviä lääkkeitä vedetään pois apteekeista
|

