Uusi sopimus parantaa apteekkien IT-palveluita
26.02.2010 11:26 TIINA KUOSA
Sopimusta allekirjoittamassa Jukka Koivisto, Jukka Litmanen ja Reijo Kärkkäinen. Taustalla Anssi Sallinen ja Ilkka Oksala.
Apteekkariliiton, Pharmadatan ja IT-palveluita tarjoavan Appelsiinin torstaina allekirjoittama sopimus keskittää kaikki Pharmadatan IT-palvelut yhteen osoitteeseen.
Apteekkiverkko- ja Salix-tuki palvelevat jatkossa yhdestä puhelinnumerosta.
Uuden sopimuksen myötä myös palveluajat pitenevät. Puheluihin vastataan 12.4. lähtien seitsemänä päivänä viikossa. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin 8–21, lauantaisin 8–18 ja sunnuntaisin 12–21.
– Sähköisen lääkemääräyksen ja muiden verkkopalveluiden tuleminen osaksi apteekkien arkipäivää tekee apteekista entistä riippuvaisemman tietojärjestelmistään. Sopimus mahdollistaa sen, että apteekki saa tarvitsemansa palvelun yhdestä pisteestä kaikkina viikonpäivinä. Koska kaikki tukipalvelut on keskitetty yhteen pisteeseen, apteekki voi jättää ongelman selvittelyn täysin tukipalvelun huoleksi, kommentoi Pharmadatan toimitusjohtaja Jukka Litmanen.
Sopimuksen myötä kaksi henkilöä siirtyy Pharmadatasta Appelsiinin palvelukseen huolehtimaan osaltaan tukipalveluiden toimivuudesta.
Pharmadata tiedottaa asiakkaitaan tarkemmin uuden sopimuksen aiheuttamista käytännön muutoksista.(TK)
Arkisto
Apteekkariliitto uudisti verkkosivunsa
|
Apteekeissa kova kysyntä joditableteista
|
Jodia lääkekaappiin
|
Kuuranne WAADS:n johtoryhmään
|
Siitepölyä jo ilmassa
|
STUK: Suomessa ei tarvetta syödä joditabletteja
|
eResepti arkipäiväistyy Turussa
|
Tutkijoiden sidonnaisuudet unohdetaan meta-analyyseissa
|
Diabetes lyhentää elämää kuudella vuodella
|
Itsehoitolääkkeiden hinnat eivät laskeneet Ruotsissa
|