Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Terveydeksi! -lehti tavoittaa vuosittain miljoona suomalaista

17.03.2020 00:01  TARU VANHALA TARU VANHALA

TARU VANHALA, TARU VANHALA

Luotettavalle, kansankieliselle terveystiedolle on kysyntää painettunakin.

Terveydeksi! -lehti on edelleen Suomen luetuin terveysaiheinen lehti, kertoo tänään julkaistu Kansallinen mediatutkimus (KMT). Vähintään yhden numeron vuodessa lukee jopa miljoona suomalaista.

Apteekeista asiakkaille ilmaiseksi jaettava Terveydeksi!-lehti on Suomen luetuin terveyslehti. Yhdellä numerolla on keskimäärin 767  000 lukijaa. Yhden numeron neljästä lukee jopa miljoona suomalaista.

Digin lukijoita on viikossa keskimäärin 107 000. Digilukeminen pitää sisällään kaikki lehden digitaaliset versiot, kuten www-sivuston, näköislehdet ja sovellukset.

Kaikista painetuista aikakauslehdistä Terveydeksi! -lehti on kolmanneksi luetuin. Edelle painettujen aikakauslehtien lukijamäärissä kiilaavat vain kahden ison kaupparyhmän asiakaslehdet.

– Nämä ovat huikeita lukuja digiaikana. Luotettavalle, kansankieliselle terveystiedolle on selkeästi laajaa kysyntää painettunakin, toteaa Terveydeksi! -lehden päätoimittaja, proviisori Elina Aaltonen.

Terveydeksi! -lehti tarjoaa luotettavaa terveystietoa

Terveydeksi!-lehti on Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekkien asiakaslehti. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä lehti keskittyy laadukkaaseen terveysjournalismiin. Lehteä voi lukea myös verkossa ja seurata Facebookissa.

– Terveydeksi! -lehden tärkein tehtävä on tarjota vastuullisesti toimitettua ja luotettavaa terveystietoa. Lukija voi luottaa lehden sisältöön. Uskon, että tämä heijastuu hienoissa luvuissa, Aaltonen kertoo.

– Lukijat ovat myös ottaneet viime vuonna tehdyn konseptiuudistuksen hyvin vastaan. Pyrimme jatkossakin kehittämään lehteä vastaamaan lukijakuntamme toiveita ja panostamaan entistä enemmän myös digitaaliseen lehteen.

KMT:n toteuttamistapa uudistui vuonna 2019. Ensimmäistä kertaa digitaalinen lukeminen nostettiin samanarvoiseksi printtilehden lukemisen kanssa. Tästä johtuen nyt julkaistun tutkimuksen luvut eivät ole suoraan vertailukelpoisia aiempien vuosien tuloksiin.

Vaikka lukemis- ja mediakäyttäytyminen on digitalisoitunut voimakkaasti viimevuosina, suomalaiset lukevat edelleen uskollisesti myös printtilehtiä. KMT:n kyselyyn vastanneista 74 prosenttia kertoo lukevansa painettuja lehtiä viikoittain.

Arkisto


Apteekkeja houkutellaan reseptinuusimistalkoisiin
26.03.2009 09:42

26.03.2009 09:42


Hyssälä sallisi nikotiinikorvikkeiden myynnin ravintoloissa
25.03.2009 16:38

25.03.2009 16:38


Sähkötupakka ei pääse apteekin hyllylle
25.03.2009 10:54

25.03.2009 10:54


Risperidonin käyttöaiheet yhtenäistettiin EU:ssa
24.03.2009 11:25

24.03.2009 11:25


Zyprexa ja Lipitor halpenevat rajusti
24.03.2009 10:15

24.03.2009 10:15


Farmasian alumnitoiminta käynnistyi
20.03.2009 13:15

20.03.2009 13:15


PSA-seulonnan hyötyjä ja haittoja tulee vielä punnita
20.03.2009 12:27

20.03.2009 12:27


Apteekkariliitto varauksellinen simvastatiiniin itsehoidossa
19.03.2009 12:23

19.03.2009 12:23


Juha Koponen Tamron konsernijohtajaksi
19.03.2009 12:11

19.03.2009 12:11


Maxx pyrkii Ruotsin markkinoille
17.03.2009 12:18

17.03.2009 12:18