Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Terveydeksi!-lehti jatkaa kärkipaikalla

13.10.2020 08:00  TARU VANHALA TARU VANHALA

,

KMT: Apteekkien asiakaslehti Terveydeksi! on edelleen Suomen suosituin terveyslehti.

Terveydeksi! -lehti vahvistaa asemaansa Suomen luetuimpana terveyslehtenä, kertoo tänään julkaistu Kansallinen mediatutkimus (KMT). Lehdellä on nyt jo 787 000 lukijaa ja yhden numeron neljästä lukee jo huikeat 1031 000 suomalaista.

Digilukemisen voimakas lisääntyminen on vähentänyt printtilehtien suosiota jo pitkään. Terveydeksi!-lehti onnistui pitämään pintansa tänäkin vuonna, lukijamäärä kasvoi 2,6 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

– Koronapandemia on vienyt sosiaalisen kanssakäymisen verkkoon ja digitaalisten laitteiden merkitys arjessa on korostunut. Samalla kuitenkin ihmisillä on myös ollut enemmän aikaa tehdä asioita, kuten lukea tavallisia lehtiä, pohtii Terveydeksi!-lehden päätoimittaja Elina Aaltonen.

Terveydeksi!- on Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekkien asiakaslehti. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvän lehden peruspilari on laadukas, luotettava terveysjournalismi.

– Omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen kiinnostaa ihmisiä. Koronapandemia on lisännyt luotettavan terveystiedon tarvetta entisestään, Aaltonen kertoo.

KMT 2020 tulokset julkistettiin nyt poikkeuksellisesti ainoastaan painetun lehden ja painetun sekä näköislehden lukijamäärien osalta. Digitaalisen lukemisen, kokonaistavoittavuuden ja viikkotavoittavuuden luvut julkaistaan myöhemmin.

KMT uudistettiin 2019 kokonaan vastaamaan kuluttajien lukemiskäyttäytymisen ja mediakäyttäytymisen muutoksia ja tänä vuonna voidaan julkistaa vertailukelpoisia lukuja painetun lehden lukemisen osalta. Uudistuksen myötä tutkimustiedon käyttäjille kyettiin tuottamaan yksi yhtenäinen data aiempien kahden datan sijaan.

Arkisto


Uudella menetelmällä vauhtia lääkekehitykseen
08.09.2015 08:23 TIINA KUOSA

Lääkekehitys 08.09.2015 08:23 TIINA KUOSA


Apteekkari: Apteekkarilehti onnittelee!
07.09.2015 11:05

07.09.2015 11:05


Nokian 1. Apteekki juhlii 100-vuotista työtään
07.09.2015 11:01 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 07.09.2015 11:01 INKERI HALONEN


Apteekkari: "Apteekit ovat tärkeä osa hoitoketjua, ja niiden toiminta pitäisi noteerata nykyistä paremmin, koska siitä hyötyy sekä ihminen että koko yhteiskunta", toteaa eduskunnan varapuhemies Paula Risikko lukiessaan Apteekkarilehden artikkeleita sairaanhoitajien ja apteekkien yhteistyöstä.
07.09.2015 10:20

07.09.2015 10:20


Risikko: Sairaanhoitajien antama palaute vastaa täysin omia kokemuksiani
07.09.2015 10:18 INKERI HALONEN

Uudistuva terveydenhuolto 07.09.2015 10:18 INKERI HALONEN


Apteekkari: "Muutoksen ehdottomasti tärkein syy on asiakkaiden lääkitysturvallisuuden parantaminen", kotihoidon päällikkö Raija Kasanen kertoo.
04.09.2015 13:56

04.09.2015 13:56


Espoon kotihoito siirtyy koneelliseen annosjakeluun
04.09.2015 13:49 INKERI HALONEN

Annosjakelu 04.09.2015 13:49 INKERI HALONEN


Apteekkari: Sairaanhoitajakyselyymme vastasi 150 hoitajaa, ja kymmenet kiittelivät lähiapteekkejaan nimeltä. Yksi kauneimmista kuului näin: "Olen tehnyt paikkakuntamme apteekin kanssa vuosikymmeniä yhteistyötä, ja se on ollut erittäin hyvää ja innovoivaa. Annosjakelu on heidän koulutuksen, osaamisen kautta levitetty kuntamme asiakkaille. Punaisen, kauniin ruusun antaisin heille." Punainen ruusu ja iso kiitos meiltä kaikille kyselyyn vastanneille, ja Sairaanhoitajaliitolle kyselyn mahdollistamisesta!
04.09.2015 11:33

04.09.2015 11:33


Sairaanhoitajat: Apteekin vastuu kasvaa, ja hyvä niin
04.09.2015 11:22 VIRPI EKHOLM

Uudistuva terveydenhuolto 04.09.2015 11:22 VIRPI EKHOLM


Apteekkari: "Digitalisaatio luo kuluttajille kokonaan uuden tarjonta- ja palvelukulttuurin, jossa pärjätäkseen on opittava jatkuvasti uusia markkinoinnin ja myynnin keinoja," kirjoittaa mediakonkari Kari Väisänen tuoreessa blogissaan.
04.09.2015 09:21

04.09.2015 09:21