Tanskan apteekeille oma ”apteekkiasiamies”
07.09.2009 09:41
Tanskalaisrouva Inge-Marie Busch ja muut Tanskan apteekkien asiakkaat voivat syksystä lähtien antaa palautetta apteekin palvelusta uudelle "apteekkiasiamiehelle", Apotekernaeventille. Kuva: Annukka Oksanen
Asiakkaan aiheellinen valitus apteekin huonosta palvelusta voi tuoda apteekille sakkoja. Uuden palvelun tarkoituksena onkin varmistaa, että Tanskan apteekit noudattavat niin sanottua hyvää farmaseuttista käytäntöä (”good pharmacy practice”).
– Uuden palvelun myötä lähetämme apteekin asiakkaille viestin siitä, että apteekit ovat asiakkaiden asialla. Me otamme asiakkaiden toiveet ja odotukset vakavasti, kertoo Tanskan apteekkariyhdistyksen puheenjohtaja Niels Kristensen.
Syksyllä työnsä aloittava Apotekernaevnet koostuu puheenjohtajasta, kahdesta potilaiden edustajasta ja kahdesta apteekkarista. Sen omat nettisivut www.apotekernaevnet.dk aukeavat myöhemmin syksyllä. (IK)
Arkisto
Sinullakin on henkilöbrändi – näin teet siitä vahvan
|
Potilaan ennuste on parempi, jos verenpaineen hoito tehoaa nopeasti
|
Parasetamoli ei välttämättä täysin haitaton raskauden aikana
|
Uniapnea altistaa diabetekselle – ja diabetes uniapnealle
|
Oriola vaihtaa IT-ratkaisun toimittajaa, nykyinen maksaa syntyneistä haitoista 9 miljoonaa euroa
|
Porin Karhu apteekki yhdisti verkko-ostosten toimituspalvelun Prisman kanssa
|
Nouda lääkkeet apteekista vaikka yöllä
|
SIC!-lehti: Precosan käyttöaiheita tiukennettu ja varoituksia lisätty
|
Fimea puuttui Turun Linnan apteekin asiakkaille lähettämiin viesteihin
|
Suuret D-vitamiiniannokset eivät ehkäise syöpää
|