Tanskan apteekeille oma ”apteekkiasiamies”
07.09.2009 09:41
Tanskalaisrouva Inge-Marie Busch ja muut Tanskan apteekkien asiakkaat voivat syksystä lähtien antaa palautetta apteekin palvelusta uudelle "apteekkiasiamiehelle", Apotekernaeventille. Kuva: Annukka Oksanen
Asiakkaan aiheellinen valitus apteekin huonosta palvelusta voi tuoda apteekille sakkoja. Uuden palvelun tarkoituksena onkin varmistaa, että Tanskan apteekit noudattavat niin sanottua hyvää farmaseuttista käytäntöä (”good pharmacy practice”).
– Uuden palvelun myötä lähetämme apteekin asiakkaille viestin siitä, että apteekit ovat asiakkaiden asialla. Me otamme asiakkaiden toiveet ja odotukset vakavasti, kertoo Tanskan apteekkariyhdistyksen puheenjohtaja Niels Kristensen.
Syksyllä työnsä aloittava Apotekernaevnet koostuu puheenjohtajasta, kahdesta potilaiden edustajasta ja kahdesta apteekkarista. Sen omat nettisivut www.apotekernaevnet.dk aukeavat myöhemmin syksyllä. (IK)
Arkisto
Hoitoon sitouttamisessa tarvitaan apteekkeja
|
Kehitysvammaisen ilo ja vireys palasivat
|
Ilmansaasteisiin kuolee 800 000 eurooppalaista joka vuosi
|
Terveystalo kiinnostui apteekin palveluista
|
Pitkäaikainen hormonihoito saattaa lisätä Alzheimerin taudin riskiä
|
Terveydeksi!-lehden vahva suosio säilyy
|
Annospussi hukassa? Lisää virheitä, kiitos!
|
Antibioottien korvaajaa kehitetään, "jokin etenee varmasti lääkkeeksi"
|
Fimean apteekeilta perimät maksut säilymässä ennallaan
|
Valinnanvapaus tänään: hoito yksityisellä, lasku julkiselle
|