Talouselämä: Apteekkikosmetiikan myynti kasvussa
19.08.2014 10:19 KATRIINA ROIHA
Apteekkikosmetiikan myynti kasvaa noin kahdeksan prosenttia vuodessa maailmanlaajuisesti, kun koko kosmetiikkamarkkinoiden kasvu on vain nelisen prosenttia, Talouselämä-lehti kirjoittaa.
Apteekkikosmetiikan myynti kasvaa muuta kosmetiikkamyyntiä vauhdikkaammin, kirjoittaa Talouselämä-lehti tänään.
Lehden haastatteleman L’Oréalin asiantuntijan Brigitte Libermanin mukaan markkinoilla vaikuttaa nyt monta trendiä, jotka selittävät kiinnostusta apteekkikosmetiikkaan. Näitä ovat lehden mukaan suojan kaipuu, yliherkkyyksien lisääntyminen ja lisäaineiden tai jopa myrkyllisten aineosien pelko.
Liberman vastaa yrityksen siitä osasta, jonka tuotteita ovat apteekeissa myytävät brändit kuten Vichy ja La Roche-Posay. Suomessa L’Oréalin apteekkikosmetiikan myynti kasvoi alkuvuonna yli kymmenen prosenttia enemmän kuin edellisvuonna.
Lue Talouselämän juttu kokonaan >
INKERI HALONEN
Arkisto
Uusia vaihtoehtoja tyypin 2 diabeteksen hoitoon lapsille
|
Tutkimus: Apteekkien työntekijät toiseksi luotetuimpia Suomessa
|
Apteekit kärsivät työvoimapulasta – tilanne kärjistyy kesällä
|
Orion yhteistyöhön kotimaisen startup-yrityksen kanssa
|
Liikkuminen auttaa vaikka sen aloittaisi vasta kuusikymppisenä
|
Fimea isännöi useita lääkealan kokouksia puheenjohtajuuskaudella
|
Verkkoapteekkitoimitusten lämpötilaseuranta varmistaa lääkkeiden turvallisuuden
|
Painoa terveydelle!
|
HIV = hieman ikävä vaiva
|
Verenpaineen alentaminen vähentäisi rytmihäiriöitä
|