Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Sanofi-aventiksen ja Kelan verkkopalvelut Suomen parhaimmistoa

29.01.2010 09:43

Lääkeyhtiö Sanofi-aventiksen verkkopalvelu valittiin Suomen toiseksi parhaimmaksi kansallisessa verkkoasiointi- ja palvelututkimuksessa. Myös Kela pärjäsi tutkimuksessa hyvin ja sijoittui neljänneksi.

Tutkimuksessa ilmeni, että suomalaiskuluttajat toivovat yrityksiltä nopeita ja personoituja sähköisiä vastauksia.

  - Periaatteenamme on, että kysyjälle lähetetään saman vuorokauden aikana tieto siitä, että kysymys on vastaanotettu. Myös vastaus pyritään antamaan heti, mikäli se on mahdollista. Muussa tapauksessa kysyjä saa tiedon vastausaikataulusta, laatuasioista ja lääketieteellisestä informaatiosta vastaava johtaja Ritva Lehtonen Sanofi-aventiksesta kertoo.

Yritys vastaa myös aina henkilökohtaisesti, jotta kysyjä voi palata asiansa kanssa uudestaan saman henkilön puoleen.

Myös Kelan verkkosivuilta yhteydenottotapa löytyi helposti, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja vastaus oli henkilökohtainen.

Tutkimuksessa oli mukana yli 200 Suomen suurinta kuluttajille suunnattua yritystä ja yhteisöä. Tutkimuksessa selvitettiin mm. toimijoiden yhteydenottotapoja, sähköisen yhteydenoton helppoutta, vastauksen kestoa ja vastaustapaa ja -tyyliä. Tutkimukseen osallistui yli 2 000 iältään 15-75-vuotiasta internetiä käyttävää suomalaista.

Tutkimuksesta selvisi, että yritysten verkkopalvelut ovat yleisesti ottaen selkeydeltään ja toimivuudeltaan melko hyvällä tasolla. Heikoiten tutkimuksessa pärjäsivät vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltoala ja teleoperaattorit. Myös yksityisillä lääkäriasemilla, poliittisilla puolueilla ja lehtitaloilla on paljon parantamisen varaa. (EK)

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet:

1. Handelsbanken
2. Sanofi-aventis
3. Tarjoustalo
4. Kela
5. Aktia
6. Lumene
7. Polar Elektro
8. SKV
9. Jukka-Talo
10. Veljekset Keskinen

Tutkimuksesta lisää >

Arkisto


Korvattavien lääkkeiden määrä vähenee
04.12.2012 16:04

04.12.2012 16:04


Lakiesitys pakottaa reseptit sähköisiksi
04.12.2012 12:46

04.12.2012 12:46


Unkari palautti sääntelyn
04.12.2012 09:09

04.12.2012 09:09


Suun kuivuus voi johtua lääkityksestä
03.12.2012 12:45

03.12.2012 12:45


Juha Nuutilalle kunniamerkki
03.12.2012 12:18

03.12.2012 12:18


Uutta masennuksen hoitoon
03.12.2012 09:25

03.12.2012 09:25


Apteekeilla tyytyväisimmät ja uskollisimmat asiakkaat
03.12.2012 06:00

03.12.2012 06:00


Apteekkien sopimusasiakkaat valtakunnalliseen rekisteriin
30.11.2012 13:33

30.11.2012 13:33


eArkisto käytössä kahden vuoden päästä
30.11.2012 11:11

30.11.2012 11:11


Humatrope- ja Saizen-valmisteet jatkossakin korvattavia
30.11.2012 10:55

30.11.2012 10:55