Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Sanofi-aventiksen ja Kelan verkkopalvelut Suomen parhaimmistoa

29.01.2010 09:43

Lääkeyhtiö Sanofi-aventiksen verkkopalvelu valittiin Suomen toiseksi parhaimmaksi kansallisessa verkkoasiointi- ja palvelututkimuksessa. Myös Kela pärjäsi tutkimuksessa hyvin ja sijoittui neljänneksi.

Tutkimuksessa ilmeni, että suomalaiskuluttajat toivovat yrityksiltä nopeita ja personoituja sähköisiä vastauksia.

  - Periaatteenamme on, että kysyjälle lähetetään saman vuorokauden aikana tieto siitä, että kysymys on vastaanotettu. Myös vastaus pyritään antamaan heti, mikäli se on mahdollista. Muussa tapauksessa kysyjä saa tiedon vastausaikataulusta, laatuasioista ja lääketieteellisestä informaatiosta vastaava johtaja Ritva Lehtonen Sanofi-aventiksesta kertoo.

Yritys vastaa myös aina henkilökohtaisesti, jotta kysyjä voi palata asiansa kanssa uudestaan saman henkilön puoleen.

Myös Kelan verkkosivuilta yhteydenottotapa löytyi helposti, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja vastaus oli henkilökohtainen.

Tutkimuksessa oli mukana yli 200 Suomen suurinta kuluttajille suunnattua yritystä ja yhteisöä. Tutkimuksessa selvitettiin mm. toimijoiden yhteydenottotapoja, sähköisen yhteydenoton helppoutta, vastauksen kestoa ja vastaustapaa ja -tyyliä. Tutkimukseen osallistui yli 2 000 iältään 15-75-vuotiasta internetiä käyttävää suomalaista.

Tutkimuksesta selvisi, että yritysten verkkopalvelut ovat yleisesti ottaen selkeydeltään ja toimivuudeltaan melko hyvällä tasolla. Heikoiten tutkimuksessa pärjäsivät vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltoala ja teleoperaattorit. Myös yksityisillä lääkäriasemilla, poliittisilla puolueilla ja lehtitaloilla on paljon parantamisen varaa. (EK)

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet:

1. Handelsbanken
2. Sanofi-aventis
3. Tarjoustalo
4. Kela
5. Aktia
6. Lumene
7. Polar Elektro
8. SKV
9. Jukka-Talo
10. Veljekset Keskinen

Tutkimuksesta lisää >

Arkisto


Yksi tarina: Yhä paheneva uniongelma
13.04.2015 13:41 INKERI HALONEN

Lääkitys kuntoon 13.04.2015 13:41 INKERI HALONEN


Terveyspiste on terkkarin kumppani
13.04.2015 10:25 JAANA AHLBLAD

Apteekin lisäpalvelut 13.04.2015 10:25 JAANA AHLBLAD


Sydänviikolla kisaillaan terveyden puolesta
10.04.2015 10:00 INKERI HALONEN

Kampanjat 10.04.2015 10:00 INKERI HALONEN


Fimean alueellistaminen selvitetään
09.04.2015 12:42 INKERI HALONEN

Fimean alueellistaminen 09.04.2015 12:42 INKERI HALONEN


Lääkärit arvioivat: Näin moni pärjäisi itsehoidolla
09.04.2015 12:02 ERJA ELO

Uudistuva terveydenhuolto 09.04.2015 12:02 ERJA ELO


Lääkäripalvelut yleistyvät verkossa
09.04.2015 08:19 ERJA ELO

Uudistuva terveydenhuolto 09.04.2015 08:19 ERJA ELO


Itselääkintä laajenee
08.04.2015 09:49 ERJA ELO

08.04.2015 09:49 ERJA ELO


Parasetamoli todennäköisesti tehoton alaselkä- ja niskakipuihin
08.04.2015 09:03 UUTISPALVELU DUODECIM

Itsehoito 08.04.2015 09:03 UUTISPALVELU DUODECIM


Dialyysinesteiden kotiinkuljetus vastaa muuttourakkaa
07.04.2015 11:17 ERJA ELO

Sote ja apteekit 07.04.2015 11:17 ERJA ELO


Antibiootit saattavat lihottaa lapsia
07.04.2015 09:33 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 07.04.2015 09:33 UUTISPALVELU DUODECIM