Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Sanofi-aventiksen ja Kelan verkkopalvelut Suomen parhaimmistoa

29.01.2010 09:43

Lääkeyhtiö Sanofi-aventiksen verkkopalvelu valittiin Suomen toiseksi parhaimmaksi kansallisessa verkkoasiointi- ja palvelututkimuksessa. Myös Kela pärjäsi tutkimuksessa hyvin ja sijoittui neljänneksi.

Tutkimuksessa ilmeni, että suomalaiskuluttajat toivovat yrityksiltä nopeita ja personoituja sähköisiä vastauksia.

  - Periaatteenamme on, että kysyjälle lähetetään saman vuorokauden aikana tieto siitä, että kysymys on vastaanotettu. Myös vastaus pyritään antamaan heti, mikäli se on mahdollista. Muussa tapauksessa kysyjä saa tiedon vastausaikataulusta, laatuasioista ja lääketieteellisestä informaatiosta vastaava johtaja Ritva Lehtonen Sanofi-aventiksesta kertoo.

Yritys vastaa myös aina henkilökohtaisesti, jotta kysyjä voi palata asiansa kanssa uudestaan saman henkilön puoleen.

Myös Kelan verkkosivuilta yhteydenottotapa löytyi helposti, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja vastaus oli henkilökohtainen.

Tutkimuksessa oli mukana yli 200 Suomen suurinta kuluttajille suunnattua yritystä ja yhteisöä. Tutkimuksessa selvitettiin mm. toimijoiden yhteydenottotapoja, sähköisen yhteydenoton helppoutta, vastauksen kestoa ja vastaustapaa ja -tyyliä. Tutkimukseen osallistui yli 2 000 iältään 15-75-vuotiasta internetiä käyttävää suomalaista.

Tutkimuksesta selvisi, että yritysten verkkopalvelut ovat yleisesti ottaen selkeydeltään ja toimivuudeltaan melko hyvällä tasolla. Heikoiten tutkimuksessa pärjäsivät vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltoala ja teleoperaattorit. Myös yksityisillä lääkäriasemilla, poliittisilla puolueilla ja lehtitaloilla on paljon parantamisen varaa. (EK)

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet:

1. Handelsbanken
2. Sanofi-aventis
3. Tarjoustalo
4. Kela
5. Aktia
6. Lumene
7. Polar Elektro
8. SKV
9. Jukka-Talo
10. Veljekset Keskinen

Tutkimuksesta lisää >

Arkisto


Kelan Kanta-palveluiden häiriö on päättynyt
18.10.2016 09:38 ERKKI KOSTIAINEN

sähköinen resepti 18.10.2016 09:38 ERKKI KOSTIAINEN


Kelan Kanta-palveluita häiritty toistuvasti
15.10.2016 18:05 ERKKI KOSTIAINEN

sähköinen resepti 15.10.2016 18:05 ERKKI KOSTIAINEN


Terveysteoista kisataan taas - vielä ehdit mukaan!
13.10.2016 14:44 INKERI HALONEN

Health Awards 13.10.2016 14:44 INKERI HALONEN


Influenssarokotus vähentää diabeetikoiden aivoverenkiertohäiriöitä
12.10.2016 09:00 UUTISPALVELU DUODECIM

Influenssarokotus 12.10.2016 09:00 UUTISPALVELU DUODECIM


Liraglutidi vähensi sydän- ja verisuoniperäisen kuoleman riskiä
10.10.2016 08:45 VIRPI EKHOLM

Lääkehoito 10.10.2016 08:45 VIRPI EKHOLM


Empagliflotsiini suojaa myös diabeetikon munuaisia
07.10.2016 09:57 VIRPI EKHOLM

Lääkehoito 07.10.2016 09:57 VIRPI EKHOLM


Apteekkarit postihommissa – kehittivät ihan uuden palvelun
05.10.2016 12:15 Erja Elo, Marcus Olli

Historia 05.10.2016 12:15 Erja Elo, Marcus Olli


Kelan valtuutetut esittävät uudeksi pääjohtajaksi Elli Aaltosta
05.10.2016 08:33

Nimitykset 05.10.2016 08:33


Vatsansuojalääke usein iäkkäällä jatkuvasti käytössä - tieto haitoista lisääntyy
04.10.2016 08:47 VIRPI EKHOLM

Lääkehoito 04.10.2016 08:47 VIRPI EKHOLM


Haavalangasta virkattu rukousnauha symboloi paranemista
03.10.2016 11:25 ERJA ELO

Tapahtumat 03.10.2016 11:25 ERJA ELO