Roosa nauha -päivä perjantaina
14.10.2011 14:01 ISTOCKPHOTO
Roosa nauha -kampanjan symbolirusetti on joka vuosi hieman erinäköinen.
Syöpäsäätiön kampanja rintasyöpätutkimuksen puolesta näkyy pinkkiin pukeutumisena ja lipaskeräyksinä eri puolilla Suomea.
Kymmenet suomalaiset apteekit tukevat kampanjaa tänä vuonna myymällä lokakuun ajan roosaa silkkinauhaa, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman.
Apteekki Isokanteleen farmaseutti Iina Järvensivu pitää nauhaa usein työtakkinsa rinnuksessa muutenkin kuin lokakuun 14. päivä.
– Minulle naisena kampanjan tukeminen tuntuu tärkeältä. Omistan itse asiassa useamman nauhan eri vuosilta. Yleensä pidän rusettia työtakissani. Jos asiakkaallanikin on nauha, olemme joskus saattaneet hänen kanssaan vertailla vuosimalleja, Iina naurahtaa.
Roosa nauha -kampanja järjestetään jo yhdeksättä kertaa Suomessa. Tänä vuonna kampanjan teemana on Periytyvä rintasyöpä.
Rintasyöpä on ollut jo hyvin pitkään naisten yleisin syöpätauti. Siihen sairastuu yksi kymmenestä naisesta elämänsä aikana. (MS)
Arkisto
Mimpara ja Tracleer erityiskorvattaviksi
|
Oriolan tulos kasvoi selvästi
|
Ennenaikaisen siemensyöksyn hoitoon tulee lääke
|
Masennusta hoidetaan huonosti
|
Orionin tulos putosi viisi prosenttia
|
Seuraava muuntokoulutus alkaa syksyllä
|
Lääkekorvausmenot pysyivät kehyksessä
|
Tutkijat esittävät maksukattojen yhdistämistä
|
Yhä useampi nuori käyttää masennuslääkkeitä
|
Intian lääketehtaiden ympäristöriskeistä nousi kohu
|