Roosa nauha -päivä perjantaina
14.10.2011 14:01 ISTOCKPHOTO
Roosa nauha -kampanjan symbolirusetti on joka vuosi hieman erinäköinen.
Syöpäsäätiön kampanja rintasyöpätutkimuksen puolesta näkyy pinkkiin pukeutumisena ja lipaskeräyksinä eri puolilla Suomea.
Kymmenet suomalaiset apteekit tukevat kampanjaa tänä vuonna myymällä lokakuun ajan roosaa silkkinauhaa, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman.
Apteekki Isokanteleen farmaseutti Iina Järvensivu pitää nauhaa usein työtakkinsa rinnuksessa muutenkin kuin lokakuun 14. päivä.
– Minulle naisena kampanjan tukeminen tuntuu tärkeältä. Omistan itse asiassa useamman nauhan eri vuosilta. Yleensä pidän rusettia työtakissani. Jos asiakkaallanikin on nauha, olemme joskus saattaneet hänen kanssaan vertailla vuosimalleja, Iina naurahtaa.
Roosa nauha -kampanja järjestetään jo yhdeksättä kertaa Suomessa. Tänä vuonna kampanjan teemana on Periytyvä rintasyöpä.
Rintasyöpä on ollut jo hyvin pitkään naisten yleisin syöpätauti. Siihen sairastuu yksi kymmenestä naisesta elämänsä aikana. (MS)
Arkisto
Risto Suominen PharmaServicen toimitusjohtajaksi
|
Mahalääkkeet voivat viedä Plavixin tehon
|
Lääkelaitokselta ohjeet Tamiflu-liuoksen valmistamiseksi lapsille
|
Tamiflun kulutuksen seuranta käynnistyy
|
Yhdysvallat julkisti rokotusjärjestyksensä
|
Viikari pettyi simvastatiinipäätökseen
|
Simvastatiini ei vapaudu itsehoitoon Suomessa
|
Pandemiarokotetta testataan suomalaislapsilla
|
Roche hakee Tamiflun korvauskriteereihin laajennusta
|
Vain osa riskiryhmistä saa Tamiflusta Kela-korvauksen
|