Roosa nauha -päivä perjantaina
14.10.2011 14:01 ISTOCKPHOTO
Roosa nauha -kampanjan symbolirusetti on joka vuosi hieman erinäköinen.
Syöpäsäätiön kampanja rintasyöpätutkimuksen puolesta näkyy pinkkiin pukeutumisena ja lipaskeräyksinä eri puolilla Suomea.
Kymmenet suomalaiset apteekit tukevat kampanjaa tänä vuonna myymällä lokakuun ajan roosaa silkkinauhaa, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman.
Apteekki Isokanteleen farmaseutti Iina Järvensivu pitää nauhaa usein työtakkinsa rinnuksessa muutenkin kuin lokakuun 14. päivä.
– Minulle naisena kampanjan tukeminen tuntuu tärkeältä. Omistan itse asiassa useamman nauhan eri vuosilta. Yleensä pidän rusettia työtakissani. Jos asiakkaallanikin on nauha, olemme joskus saattaneet hänen kanssaan vertailla vuosimalleja, Iina naurahtaa.
Roosa nauha -kampanja järjestetään jo yhdeksättä kertaa Suomessa. Tänä vuonna kampanjan teemana on Periytyvä rintasyöpä.
Rintasyöpä on ollut jo hyvin pitkään naisten yleisin syöpätauti. Siihen sairastuu yksi kymmenestä naisesta elämänsä aikana. (MS)
Arkisto
Ruotsi siirtyy geneeriseen määräämiseen?
|
Tanskalaisille lääkäreille ei enää ilmaisia lääkenäytteitä
|
Optikot ehtivät ensin
|
Apteekkarit tyrmistyivät Tamron suunnitelmista
|
VTV: Sairausvakuutusjärjestelmää selkeytettävä
|
eReseptin toimittaminen maksulliseksi
|
Säilytyslokeroista löytyi tuhansia Subutex-tabletteja
|
Tutkimus: Narkolepsian ja H1N1-influenssan välillä yhteys ilman rokotettakin
|
Narkolepsialääkkeet erityiskorvattaviksi
|
ASA:n lopetus lisää sydäninfarktin vaaraa
|