Roosa nauha -päivä perjantaina
14.10.2011 14:01 ISTOCKPHOTO
Roosa nauha -kampanjan symbolirusetti on joka vuosi hieman erinäköinen.
Syöpäsäätiön kampanja rintasyöpätutkimuksen puolesta näkyy pinkkiin pukeutumisena ja lipaskeräyksinä eri puolilla Suomea.
Kymmenet suomalaiset apteekit tukevat kampanjaa tänä vuonna myymällä lokakuun ajan roosaa silkkinauhaa, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman.
Apteekki Isokanteleen farmaseutti Iina Järvensivu pitää nauhaa usein työtakkinsa rinnuksessa muutenkin kuin lokakuun 14. päivä.
– Minulle naisena kampanjan tukeminen tuntuu tärkeältä. Omistan itse asiassa useamman nauhan eri vuosilta. Yleensä pidän rusettia työtakissani. Jos asiakkaallanikin on nauha, olemme joskus saattaneet hänen kanssaan vertailla vuosimalleja, Iina naurahtaa.
Roosa nauha -kampanja järjestetään jo yhdeksättä kertaa Suomessa. Tänä vuonna kampanjan teemana on Periytyvä rintasyöpä.
Rintasyöpä on ollut jo hyvin pitkään naisten yleisin syöpätauti. Siihen sairastuu yksi kymmenestä naisesta elämänsä aikana. (MS)
Arkisto
Ilkka Toivola Pharmadatan toimitusjohtajaksi
|
Erä vahvoja kipulaastareita pois myynnistä tuotevirheen vuoksi
|
Kannusta Generation Green voittoon
|
HPV-rokotteiden turvallisuus varmistetaan
|
Apteekkien lääkevaihdot tuottavat hurjat säästöt
|
Uudet kolesterolilääkkeet herättävät asiantuntijan odotukset
|
Suuri osa Alzheimer-tapauksista todennäköisesti ehkäistävissä
|
Vanhuksen verenpainelääkityksen lopettaminen ei vaikuta muistiin
|
Apteekin kesä pohjoisessa: kortisonia meni, aurinkorasvaa ei
|
Opioidiriippuvuuden korvaushoitoa tarjottu Suomessa 20 vuotta
|