Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Lääkevalistusta uusin keinoin

21.09.2010 13:02 LÄÄKETIETOKESKUS

,

Lääketietokeskus opastaa suomalaisia lääkkeiden käytössä varta vasten nettiin tuotetun komediasarjan avulla.

Troppeja & mikstuuraa -sarja pyörähtää käyntiin perjantaina 1. lokakuuta. Komediasarjassa mainosmies Make (Reino Nordin) suunnittelee kumppaneineen mainoksia Lääketietokeskukselle. Viiden minuutin jaksoja nähdään syksyn aikana kaikkiaan 12.

– Lääketietokeskus haluaa olla siellä, missä lääketiedon tarvitsijatkin, toimitusjohtaja Minna Näsänen perustelee uudentyyppistä lääkevalistusta netissä.

Sarja ei ole suunnattu pelkästään nuorille. Näsäsen mukaan helposti ymmärrettävää tietoa lääkkeistä halutaan tarjota kaikille netissä viihtyville suomalaisille. Samalla katsojille mainostetaan Lääketietokeskuksen lääkeinformaatiotuotteita.

Jaksojen aiheet vaihtelevat lääkkeiden oikeaoppisesta säilytyksestä eri teemoihin, kuten myrkytykset, lääkkeet ja raskaus sekä lääkkeet ja matkailu.

Sarja on tuotettu yhteistyössä Nordisk Film TV Finlandin ja Darwin Median kanssa. Se julkaistaan Terve.fi-sivustolla, joka tavoittaa viikoittain noin 300 000 kuluttajaa. (EK)

Katso sarjan traileri >