Lääkevalistusta uusin keinoin
21.09.2010 13:02 LÄÄKETIETOKESKUS
Lääketietokeskus opastaa suomalaisia lääkkeiden käytössä varta vasten nettiin tuotetun komediasarjan avulla.
Troppeja & mikstuuraa -sarja pyörähtää käyntiin perjantaina 1. lokakuuta. Komediasarjassa mainosmies Make (Reino Nordin) suunnittelee kumppaneineen mainoksia Lääketietokeskukselle. Viiden minuutin jaksoja nähdään syksyn aikana kaikkiaan 12.
– Lääketietokeskus haluaa olla siellä, missä lääketiedon tarvitsijatkin, toimitusjohtaja Minna Näsänen perustelee uudentyyppistä lääkevalistusta netissä.
Sarja ei ole suunnattu pelkästään nuorille. Näsäsen mukaan helposti ymmärrettävää tietoa lääkkeistä halutaan tarjota kaikille netissä viihtyville suomalaisille. Samalla katsojille mainostetaan Lääketietokeskuksen lääkeinformaatiotuotteita.
Jaksojen aiheet vaihtelevat lääkkeiden oikeaoppisesta säilytyksestä eri teemoihin, kuten myrkytykset, lääkkeet ja raskaus sekä lääkkeet ja matkailu.
Sarja on tuotettu yhteistyössä Nordisk Film TV Finlandin ja Darwin Median kanssa. Se julkaistaan Terve.fi-sivustolla, joka tavoittaa viikoittain noin 300 000 kuluttajaa. (EK)
Arkisto
Suomalaisyritykset pyrkivät Ruotsin apteekkimarkkinoille
|
Lääkealan keskus eduskuntaan ensi viikolla
|
SAL Apteekkiverkko siirtyi Pharmadatalle
|
Influenssatartuntojen määrän kasvu taittui Euroopassa
|
Yli 600 apteekkia tulee myyntiin Ruotsissa
|
Influenssavirus A(H1N1) vaikuttaa pelättyä lievemmältä
|
Tamiflun ja Relenzan määräämistä ja toimittamista rajoitettiin
|
Suu-nenäsuojain ei suojaa oireetonta
|
Lääkelaitos kehottaa apteekkeja seuraamaan verkkosivujaan
|
Ruotsi purkaa apteekkimonopolinsa
|