Lääkevalistusta uusin keinoin
21.09.2010 13:02 LÄÄKETIETOKESKUS
Lääketietokeskus opastaa suomalaisia lääkkeiden käytössä varta vasten nettiin tuotetun komediasarjan avulla.
Troppeja & mikstuuraa -sarja pyörähtää käyntiin perjantaina 1. lokakuuta. Komediasarjassa mainosmies Make (Reino Nordin) suunnittelee kumppaneineen mainoksia Lääketietokeskukselle. Viiden minuutin jaksoja nähdään syksyn aikana kaikkiaan 12.
– Lääketietokeskus haluaa olla siellä, missä lääketiedon tarvitsijatkin, toimitusjohtaja Minna Näsänen perustelee uudentyyppistä lääkevalistusta netissä.
Sarja ei ole suunnattu pelkästään nuorille. Näsäsen mukaan helposti ymmärrettävää tietoa lääkkeistä halutaan tarjota kaikille netissä viihtyville suomalaisille. Samalla katsojille mainostetaan Lääketietokeskuksen lääkeinformaatiotuotteita.
Jaksojen aiheet vaihtelevat lääkkeiden oikeaoppisesta säilytyksestä eri teemoihin, kuten myrkytykset, lääkkeet ja raskaus sekä lääkkeet ja matkailu.
Sarja on tuotettu yhteistyössä Nordisk Film TV Finlandin ja Darwin Median kanssa. Se julkaistaan Terve.fi-sivustolla, joka tavoittaa viikoittain noin 300 000 kuluttajaa. (EK)
Arkisto
Apteekkiemäntä lisää työtyytyväisyyttä
|
Uutta alkoholiriippuvuuden hoitoon
|
Rantahalvari jatkaa Risikon valtiosihteerinä
|
Sumatriptaani ensisijainen hoito vaikeaan migreeniin
|
Apteekkari neuvoo ensiapukoulussa Nelosella
|
Actos 30 mg -ja Bonviva 150 mg -lääkkeiden korvattavuus päättymässä
|
Risikosta sosiaali- ja terveysministeri
|
Apteekit odottavat hallitukselta nopeita päätöksiä
|
Hallitus leikkaa lääkekorvauksia
|
Mitä hallitusohjelma sanoo lääkkeistä?
|