Kampanja rintasyövästä palkittiin
Palkitut 14.11.2014 09:52 JAANIS KERKIS
Vuoden lääkeinformaatioteko –tunnustus myönnettiin Rochen ja rintasyöpäjärjestöjen yhdessä toteuttamalle Kanssasi-kampanjalle.
Lääkeyhtiö Rochen yhdessä rintasyöpäjärjestöjen kanssa toteuttama Kanssasi -kampanja on valittu Vuoden lääkeinformaatioteoksi.
Rintasyövästä ja sen uusista hoidoista tiedottava hanke palkitaan Farmasian päivillä Helsingin Messukeskuksessa tänään perjantaina.
Helmikuussa 2014 käynnistyneeseen kampanjaan osallistui suuri joukko suomalaisia naisia lähettämällä omat rintaliivinsä mukaan keräykseen. Roche lahjoitti jokaisesta lähetetystä liivistä kaksi euroa rintasyöpäpotilasjärjestöille.
Lahjoitetuista rintaliiveistä syntyi kiertävä tilataideteos, jonka graafikko Tiina Aaltonen ideoi yhdessä sisustusarkkitehti Hanni Koroman kanssa. Teos on parhaillaan esillä Farmasian päivillä Messukeskuksessa.
Vuoden lääkeinformaatioteko -kilpailun järjestää Lääketeollisuus ry. Kaikille avoimessa kilpailussa palkitaan kuluttajille suunnattu kampanja tai teko, joka on lääketeollisuuden omien eettisten ohjeiden mukainen. Kilpailun palkintoraatiin kuuluu markkinoinnin, median ja terveydenhoitoalan ammattilaisia.
INKERI HALONEN
Kanssasi-teos Vanhalla. Kuva: Jaanis Kerkis
Aiheesta myös
Arkisto
Reseptilääkkeet halpenivat, taksimatkat kallistuivat
|
Apteekit toimialoista vastuullisimpia
|
Liberalisointi on vähentänyt apteekkien työntekijöitä
|
Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia
|
Kolmella terveystekijällä saa yhdeksän tervettä vuotta
|
Mediuutiset haastaa apteekit mukaan Kiitä kollegaa -kampanjaan
|
Apteekkien kannattavuuserot ovat kasvaneet
|
Antibioottialtistus raskauden aikana yhteydessä varhain alkavaan Crohnin tautiin
|
Liikakilot yhteydessä munuaisten toiminnan heikentymiseen
|
Hila: Migreenilääke Aimovig saa korvattavuuden
|