Kampanja rintasyövästä palkittiin
Palkitut 14.11.2014 09:52 JAANIS KERKIS
Vuoden lääkeinformaatioteko –tunnustus myönnettiin Rochen ja rintasyöpäjärjestöjen yhdessä toteuttamalle Kanssasi-kampanjalle.
Lääkeyhtiö Rochen yhdessä rintasyöpäjärjestöjen kanssa toteuttama Kanssasi -kampanja on valittu Vuoden lääkeinformaatioteoksi.
Rintasyövästä ja sen uusista hoidoista tiedottava hanke palkitaan Farmasian päivillä Helsingin Messukeskuksessa tänään perjantaina.
Helmikuussa 2014 käynnistyneeseen kampanjaan osallistui suuri joukko suomalaisia naisia lähettämällä omat rintaliivinsä mukaan keräykseen. Roche lahjoitti jokaisesta lähetetystä liivistä kaksi euroa rintasyöpäpotilasjärjestöille.
Lahjoitetuista rintaliiveistä syntyi kiertävä tilataideteos, jonka graafikko Tiina Aaltonen ideoi yhdessä sisustusarkkitehti Hanni Koroman kanssa. Teos on parhaillaan esillä Farmasian päivillä Messukeskuksessa.
Vuoden lääkeinformaatioteko -kilpailun järjestää Lääketeollisuus ry. Kaikille avoimessa kilpailussa palkitaan kuluttajille suunnattu kampanja tai teko, joka on lääketeollisuuden omien eettisten ohjeiden mukainen. Kilpailun palkintoraatiin kuuluu markkinoinnin, median ja terveydenhoitoalan ammattilaisia.
INKERI HALONEN
Kanssasi-teos Vanhalla. Kuva: Jaanis Kerkis
Aiheesta myös
Arkisto
Järkevää lääkehoitoa edistetään yhdessä
|
THL: Influenssarokote maksutta apteekkien henkilöstölle
|
Merja Hirvonen Apteekkariliiton toimitusjohtajaksi
|
EMA tarkensi masennuslääkkeeseen liittyvää maksaseurantaa
|
EMA kokoaa tietoa Ebolan lääkekehityksestä
|
Työeläkeratkaisu tuo painetta nostaa apteekkareiden luopumisikää
|
Terapia lievittää ahdistusta parhaiten
|
Fimea toivoo ilmoituksia lääkehaitoista
|
World Pharmacists Day tänään
|
UEF mukana kehittämässä uusia antibiootteja
|