Kampanja rintasyövästä palkittiin
Palkitut 14.11.2014 09:52 JAANIS KERKIS
Vuoden lääkeinformaatioteko –tunnustus myönnettiin Rochen ja rintasyöpäjärjestöjen yhdessä toteuttamalle Kanssasi-kampanjalle.
Lääkeyhtiö Rochen yhdessä rintasyöpäjärjestöjen kanssa toteuttama Kanssasi -kampanja on valittu Vuoden lääkeinformaatioteoksi.
Rintasyövästä ja sen uusista hoidoista tiedottava hanke palkitaan Farmasian päivillä Helsingin Messukeskuksessa tänään perjantaina.
Helmikuussa 2014 käynnistyneeseen kampanjaan osallistui suuri joukko suomalaisia naisia lähettämällä omat rintaliivinsä mukaan keräykseen. Roche lahjoitti jokaisesta lähetetystä liivistä kaksi euroa rintasyöpäpotilasjärjestöille.
Lahjoitetuista rintaliiveistä syntyi kiertävä tilataideteos, jonka graafikko Tiina Aaltonen ideoi yhdessä sisustusarkkitehti Hanni Koroman kanssa. Teos on parhaillaan esillä Farmasian päivillä Messukeskuksessa.
Vuoden lääkeinformaatioteko -kilpailun järjestää Lääketeollisuus ry. Kaikille avoimessa kilpailussa palkitaan kuluttajille suunnattu kampanja tai teko, joka on lääketeollisuuden omien eettisten ohjeiden mukainen. Kilpailun palkintoraatiin kuuluu markkinoinnin, median ja terveydenhoitoalan ammattilaisia.
INKERI HALONEN
Kanssasi-teos Vanhalla. Kuva: Jaanis Kerkis
Aiheesta myös
Arkisto
Yksi tarina: Vuosi apteekkarina ja kolme murtoa
|
Vesa Kujala osaa katsoa apteekkialaa ulkopuolisen silmin
|
Punkkitestien tarve kyseenalainen – tässä syy
|
Parempaa lääkehoitoa 75 vuotta täyttäneille
|
Itsehoitolääkkeet vain apteekkimyynnissä useissa Euroopan maissa
|
Mäntylä ja Rehula aloittavat terveys- ja lääkeasioista päättävinä ministereinä
|
Uusi hallitus satsaa lääkehoitojen onnistumiseen
|
Pharmadatan toimitusjohtaja vaihtuu
|
Apteekkari Parkkamäki Diabetesliiton hallitukseen
|
Stumppaus voi nostaa sokereita
|