Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Pikkulasten pneumokokkirokotteet vähentäneet suomalaisten keuhkokuumeita
16.03.2018 08:30 UUTISPALVELU DUODECIM

Rokotteet 16.03.2018 08:30 UUTISPALVELU DUODECIM


Apteekkariliiton apurahat haettavana
15.03.2018 09:48 INKERI HALONEN

Apurahat 15.03.2018 09:48 INKERI HALONEN


Apteekkariliitto: Apteekeille suurempi rooli terveydenhuollossa
13.03.2018 10:29 ERKKI KOSTIAINEN

Apteekkariliitto 13.03.2018 10:29 ERKKI KOSTIAINEN


Terveydeksi!-lehti on Suomen luetuin terveyslehti
08.03.2018 13:01

08.03.2018 13:01


Lääkehoitojen arvioimisesta tuli farmaseutin perusosaamista
08.03.2018 10:55 ERJA ELO

lääkehoidon arviointi 08.03.2018 10:55 ERJA ELO


Apteekin työntekijöille 26 kk:n mittainen työehtosopimus
07.03.2018 12:37 INKERI HALONEN

Työmarkkinat 07.03.2018 12:37 INKERI HALONEN


Apta ja PAM saavuttivat neuvottelutuloksen
06.03.2018 12:47 INKERI HALONEN

työmarkkinat 06.03.2018 12:47 INKERI HALONEN


Säästötoimet purivat - lääkekorvausmenot laskivat
06.03.2018 12:03

Lääkekorvaukset 06.03.2018 12:03


Tutkimus: Suomalaiset ovat tyytyväisiä apteekkeihin
06.03.2018 09:09

Apteekki palvelee 06.03.2018 09:09


Panadol Extend 665 mg poistuu Suomen markkinoilta
05.03.2018 09:00 ELINA AALTONEN

Lääketurvallisuus 05.03.2018 09:00 ELINA AALTONEN