Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Vanhuspalvelujen lääkitysongelmat jatkuvat
29.07.2019 15:31 OLLI-PEKKA TIAINEN

Lääkitysturvallisuus 29.07.2019 15:31 OLLI-PEKKA TIAINEN


Lääkkeitä saa Suomessa vielä hyvin
26.07.2019 13:31 OLLI-PEKKA TIAINEN

Saatavuusongelmat 26.07.2019 13:31 OLLI-PEKKA TIAINEN


Muuntokoulutus työllisti farmaseutteja pohjoisessa
26.07.2019 08:12 HELINÄ KUJALA, OLLI-PEKKA TIAINEN

Työmarkkinat 26.07.2019 08:12 HELINÄ KUJALA, OLLI-PEKKA TIAINEN


Superhelle voi vähentää lääkkeen tehoa
25.07.2019 14:01 OLLI-PEKKA TIAINEN

Lääkkeiden säilytys 25.07.2019 14:01 OLLI-PEKKA TIAINEN


Uusia vaihtoehtoja tyypin 2 diabeteksen hoitoon lapsille
22.07.2019 10:31 EMMI PUUMALAINEN

diabetes 22.07.2019 10:31 EMMI PUUMALAINEN


Tutkimus: Apteekkien työntekijät toiseksi luotetuimpia Suomessa
11.07.2019 09:00 EMMI PUUMALAINEN

11.07.2019 09:00 EMMI PUUMALAINEN


Apteekit kärsivät työvoimapulasta – tilanne kärjistyy kesällä
10.07.2019 13:00 EMMI PUUMALAINEN

Työmarkkinat 10.07.2019 13:00 EMMI PUUMALAINEN


Orion yhteistyöhön kotimaisen startup-yrityksen kanssa
05.07.2019 13:51 EMMI PUUMALAINEN

05.07.2019 13:51 EMMI PUUMALAINEN


Liikkuminen auttaa vaikka sen aloittaisi vasta kuusikymppisenä
04.07.2019 08:51 UUTISPALVELU DUODECIM

Liikunta 04.07.2019 08:51 UUTISPALVELU DUODECIM


Fimea isännöi useita lääkealan kokouksia puheenjohtajuuskaudella
02.07.2019 15:55 ERJA ELO

Euroopan unioni 02.07.2019 15:55 ERJA ELO