Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Arkijumppa vähentää vanhusten kaatumisia
23.08.2012 10:04

23.08.2012 10:04


Laastari Lähiklinikka laajentaa
17.08.2012 14:35

17.08.2012 14:35


Lääkkeiden saatavuuskatkokset lisääntyneet
17.08.2012 12:51

17.08.2012 12:51


On aika kerrata anafylaksian ensiapu
17.08.2012 11:40

17.08.2012 11:40


Vaihtokelpoisten luettelo taas vahvistettu
16.08.2012 15:25

16.08.2012 15:25


Oriolan lääkekuljetukset pysähtyivät
15.08.2012 17:21

15.08.2012 17:21


Suomeen uusi hyvinvointilehti
15.08.2012 14:04

15.08.2012 14:04


Kasvuhormonivalmisteiden korvattavuus katkolla
15.08.2012 12:37

15.08.2012 12:37


Geenitesti ei kerro diabetesriskiä
10.08.2012 11:45

10.08.2012 11:45


VM: Apteekkimaksuja 146 miljoonaa euroa
08.08.2012 21:36

08.08.2012 21:36