Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Räty vastaanotti adressin Joutsen apteekin pelastamiseksi
19.03.2015 15:41

Apteekkijärjestelmä 19.03.2015 15:41


Kysely: Apteekkien neuvontaa arvostetaan
19.03.2015 00:05 TIINA KUOSA, ERKKI KOSTIAINEN

Itsehoito 19.03.2015 00:05 TIINA KUOSA, ERKKI KOSTIAINEN


Googlesta haetaan ahkerasti terveystietoa
18.03.2015 14:00 INKERI HALONEN

Itsehoito 18.03.2015 14:00 INKERI HALONEN


Proviisorit: tarveharkinta säilytettävä apteekkiluvissa
17.03.2015 11:09 INKERI HALONEN

Apteekkijärjestelmä 17.03.2015 11:09 INKERI HALONEN


Oriola-KD irtisanoo enintään 60
16.03.2015 09:07

Lääketukut 16.03.2015 09:07


Ryöstöt ja murrot apteekkeihin yhä kasvussa
13.03.2015 14:13 INKERI HALONEN

Rikollisuus 13.03.2015 14:13 INKERI HALONEN


Aptan toimitusjohtaja vaihtuu
13.03.2015 10:44 ERJA ELO

Nimitykset 13.03.2015 10:44 ERJA ELO


Geenitestit paljastavat statiineista erityisesti hyötyvät
13.03.2015 09:30 UUTISPALVELU DUODECIM

sydän 13.03.2015 09:30 UUTISPALVELU DUODECIM


Antikolinergiset lääkkeet saattavat suurentaa keuhkokuumeen vaaraa
11.03.2015 08:53 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 11.03.2015 08:53 UUTISPALVELU DUODECIM


NSAID-lääkkeet riski osalle sydänpotilaista
10.03.2015 10:00 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 10.03.2015 10:00 UUTISPALVELU DUODECIM