Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Apteekin Terveyspiste palvelee myös Oulussa
01.07.2015 12:00 ERKKI KOSTIAINEN

Apteekin lisäpalvelut 01.07.2015 12:00 ERKKI KOSTIAINEN


Yhteinen tunnus verkkoapteekeille heinäkuun alussa
30.06.2015 15:27 ERKKI KOSTIAINEN

Verkkokauppa 30.06.2015 15:27 ERKKI KOSTIAINEN


Statiinit eivät lisää aivoverenvuotoja
30.06.2015 09:03 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 30.06.2015 09:03 UUTISPALVELU DUODECIM


Iso osa tulehtuneista umpilisäkkeistä hoituisi antibiooteilla
24.06.2015 13:05 TIINA KUOSA

Lääkehoito 24.06.2015 13:05 TIINA KUOSA


Astmaatikon kannattaa harrastaa liikuntaa
24.06.2015 09:14 UUTISPALVELU DUODECIM

Elämäntavat 24.06.2015 09:14 UUTISPALVELU DUODECIM


Painonhallinnan ohjausta apteekista
23.06.2015 08:23 TIINA KUOSA

Elämäntavat 23.06.2015 08:23 TIINA KUOSA


Robottien suosio jatkuu apteekeissa
22.06.2015 09:10 ERJA ELO

Uudistuva apteekki 22.06.2015 09:10 ERJA ELO


Jo yli 30 000 asiakasta lääkkeiden koneellisen annosjakelun piirissä
18.06.2015 09:07 ERJA ELO

Apteekin lisäpalvelut 18.06.2015 09:07 ERJA ELO


11 eskaria, kolme tahtoo apteekkariksi
17.06.2015 08:54 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 17.06.2015 08:54 INKERI HALONEN


Rajaniemi Fimean alueellistamisselvityksestä: ”Irtisanomiset vaikuttaisivat toimintakykyyn”
16.06.2015 11:21 INKERI HALONEN

Fimean alueellistaminen 16.06.2015 11:21 INKERI HALONEN