Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Ruskon sivuapteekki aloitti Matkahuollon pakettipisteenä
01.12.2015 14:30 ERJA ELO

Apteekki palvelee 01.12.2015 14:30 ERJA ELO


Mikä oli Vuoden Terveysteko tai Terveysinnovaatio? Vielä ehdit ehdottaa!
30.11.2015 15:28 INGIMAGE

Health Awards 30.11.2015 15:28 INGIMAGE


Medifon kasvaa voimakkaasti
30.11.2015 09:41 ERJA ELO

Lääketukut 30.11.2015 09:41 ERJA ELO


Influenssarokotteet loppumassa myös THL:n varastosta
27.11.2015 13:33 INKERI HALONEN

Influenssarokotus 27.11.2015 13:33 INKERI HALONEN


Apteekeille lisää ohjeita pakolaisten palveluun
26.11.2015 10:41 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 26.11.2015 10:41 INKERI HALONEN


Burana-Capsien palautukset sujuneet rauhallisesti
25.11.2015 12:11 INKERI HALONEN

Lääketurvallisuus 25.11.2015 12:11 INKERI HALONEN


Burana-Caps-valmiste vedetään pois myynnistä
24.11.2015 11:45 TIINA KUOSA

Lääketurvallisuus 24.11.2015 11:45 TIINA KUOSA


Lääkekorvaussäästöt puolittuivat
24.11.2015 11:08 INKERI HALONEN

Lääkekorvaukset 24.11.2015 11:08 INKERI HALONEN


Ensimmäinen kipulääke lisäneuvontaa vaativaksi itsehoitolääkkeeksi
24.11.2015 09:00 INKERI HALONEN

Itsehoito 24.11.2015 09:00 INKERI HALONEN


Pähkinät auttavat kolesterolin hallinnassa
23.11.2015 08:38 UUTISPALVELU DUODECIM

Ravitsemus 23.11.2015 08:38 UUTISPALVELU DUODECIM