Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Teini-iän paino kertoo sydämen vajaatoimintariskin
29.07.2016 10:58 ERJA ELO

sydän 29.07.2016 10:58 ERJA ELO


Diabetesta sairastavat alttiita myös monille syöville
29.07.2016 09:03 UUTISPALVELU DUODECIM

diabetes 29.07.2016 09:03 UUTISPALVELU DUODECIM


Lääkärilehti: Lääkkeitä vedetään pois myynnistä
28.07.2016 13:02 ERJA ELO

Lääkeväärennökset 28.07.2016 13:02 ERJA ELO


Masennuslääkkeet huonoja lasten vakaviin masennuksiin
27.07.2016 09:22 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 27.07.2016 09:22 UUTISPALVELU DUODECIM


Täysjyvävilja pidentää elinikää
25.07.2016 09:19 UUTISPALVELU DUODECIM

Ravitsemus 25.07.2016 09:19 UUTISPALVELU DUODECIM


Oriola-KD osti Pharmaservicen
18.07.2016 15:35

Annosjakelu 18.07.2016 15:35


Terveysvaikuttajat Porissa: Hyvä yhteistyö tukee järkevää lääkehoitoa
14.07.2016 14:32 INKERI HALONEN

14.07.2016 14:32 INKERI HALONEN


Apteekkariliitto: Ei vastaa liiton linjaa
13.07.2016 22:26

13.07.2016 22:26


Apteekkarilehti ei lähetä roskapostia
07.07.2016 12:31

huijaus 07.07.2016 12:31


Tutkimus: Apteekin työntekijät luotetuimpia ammattilaisia
07.07.2016 11:36 ERKKI KOSTIAINEN

Luottamus 07.07.2016 11:36 ERKKI KOSTIAINEN