Fimealle asiakaslähtöinen organisaatio
09.09.2009 08:29
Kuva: Erkki Kostiainen
Ohjausryhmä linjasi myös, että marraskuun alkuvaiheen jälkeen laitoksen muut toiminnot siirtyvät Kuopioon kolmessa vaiheessa, joista ensimmäinen on vuoden 2011 alussa.
Kaikki toiminnot ovat toiminnassa Kuopiossa viimeistään siirtymäajan päättyessä, vuoden 2014 elokuun lopussa, sosiaali- ja terveysministeriö tiedottaa.
Syyskuun alussa kokoontuneen ohjaustyöryhmän mukaan Fimean asiakaslähtöinen organisaatiomalli mahdollistaa muun muassa selkeiden strategisten painopisteiden valinnan ja voimavarojen joustavan käyttämisen. Sen katsotaan myös tukevan työssä erikoistumista.
- Asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että koko organisaatiota on lähdetty kehittämään asiakkaan näkökulmasta, Lääkelaitoksen ylijohtaja Marja-Liisa Partanen selventää.
Fimea aloittaa toimintansa 1. marraskuuta tänä vuonna. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen tehtäväkokonaisuudet ovat lääkealan lupa- ja valvontatehtävät, lääkealan tutkimus- ja kehittämistehtävät sekä lääketiedon tuottaminen ja välittäminen lääkehuollon ja lääkehoitojen vaikuttavuuden parantamiseksi. (IK)
Arkisto
WHO: Pandemian uhka nyt huomattava
|
Sikainfluenssa lisätään yleisvaarallisiin tartuntatauteihin
|
Apteekkarilehdelle kehuja apteekkareilta
|
Edessä on hurja korttirumba
|
Laiva-apteekit juuttuivat byrokratiaan
|
Influenssalääkkeiden toimittamista apteekeista rajoitetaan
|
Lääkäreitä kehotetaan harkintaan viruslääkeresepteissä
|
WHO: Pandemia voidaan vielä torjua
|
Kaypä hoito: Statiineja myös iäkkäille
|
Rinnakkaislääkkeet kasvattivat markkinaosuuttaan
|