Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
STM valmistelee muutoksia lääkejakelun kriisivalmiuteen
|
Tupakkavieroituslääke saattaa auttaa myös juomisen vähentämisessä
|
Laihduttaminen parantaa diabeteksen – onnistuu myös perusterveydenhuollossa
|
Monet syövät yleistyvät lihavuuden ja diabeteksen takia
|
Kysely kertoo - näin apteekit suosittelevat lääkkeettömiä hoitoja
|
Anafylaksian ensiavusta toivotaan kansalaistaitoa
|
Kylmä rasittaa diabeetikon terveyttä
|
Lyhyemmät kuurit vähentäisivät opioidiriippuvaisuutta
|
Lääkelain muutosehdotukset lausuntokierrokselle
|
Fimean selvitys apteekkien talouden kehittymisestä valmistui
|

