Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Liedon apteekki avasi terveyspisteen
|
Antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit yhä vakavampi ongelma
|
Orion jatkaa rinnakkaisjakelua
|
Health Awards -kilpailuun ehtii vielä ilmoittautua
|
Söderkullan apteekki avasi terveyspisteen
|
Verenpaineen hoito kannattaisi aloittaa kahdella lääkkeellä
|
Ruotsin apteekit varoittavat diklofenaakin ympäristökuormasta
|
Hallitus: hintakilpailu kaikkiin itsehoitolääkkeisiin
|
Jakelukriisi syö yhä Oriolan tulosta
|
Rokotukset apteekkiin, omistus proviisoreilla
|

