Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Kausi-influenssarokote on yhä turvallinen
|
Terveysportin perustajille mittava tunnustus
|
STM haluaa varmistaa narkolepsialasten hoidon
|
Risikko kannattaa lääkehoidon kokonaisarviointia
|
Lääkepolitiikka 2020 painottaa lääkehuollon vaikuttavuutta
|
THL: Pandemrix-rokote lisäsi riskiä narkolepsiaan
|
Elämäntaparemontti ensisijainen diabeteksen ehkäisyssä
|
Dehko paransi vointia
|
Lääkepolitiikka 2020 julkistetaan tiistaina
|
Kelan lääkemenot kevenivät miljoonilla
|