Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
EMA arvioi Multaq-rytmihäiriölääkkeen sydänriskiä
|
Kelasta tietoa myös viroksi, venäjäksi ja saameksi
|
Fimea ehdottaa muutoksia lääketaksaan
|
Luottamus apteekkeihin laskussa Ruotsissa
|
Tamro laajentaa Tampereella
|
Farmasianopiskelija menestyy ongelmalähtöisellä opiskelulla
|
Jussi Merikallio lääketeollisuuden johtoon
|
Mikä koiraani vaivaa?
|
Sininen Uni palasi myyntiin uudella nimellä
|