Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
AstraZenecan vähennykset eivät ulotu Suomeen
|
Olvin liikuntaravinteet Medifonin jakeluun
|
Tupakoinnin lopettaminen kannattaa painonnoususta huolimatta
|
D-vitamiinin vajaus voi lyhentää elämää
|
Sote-palvelut kunnilta 34 alueelle
|
Kovien rasvojen käyttö lisääntynyt eläkeikäisillä
|
Mika Leppinen Farmasialiiton toiminnanjohtajaksi
|
Geenit vaikuttavat fyysiseen kuntoon ja lihavuuteen
|
Paljon rautaa saavilla vähemmän PMS-oireita
|
Vakavasti masentuneiden lääkehoito ontuu
|