Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Sähköinen resepti käyttöön Terveystalossa
|
Lujat luut vaativat työtä
|
EMA: Yhdistelmäpillerien hyödyt haittoja suuremmat
|
Brilique ja Xeplion erityiskorvattaviksi
|
Influenssarokotteet loppuivat lääketukuista
|
STM ohjeisti kuntia annosjakelussa
|
Lääkkeet unohtuvat eläkkeellä
|
Apteekin palvelupiste Kuopion lentoasemalle
|
Suomalainen ruokavalio rasvoittuu taas
|
Omega-3-rasvahapot eivät estä muistiongelmia
|