Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Korkea verensokeri yhteydessä heikkoihin lihaksiin
|
Lääkäriliitto: Lääkkeet eivät kuulu ruokakauppaan
|
Risto Kanerva ja Eija Kari varapuheenjohtajiksi
|
Marja Ritala Apteekkariliiton puheenjohtajaksi
|
Apteekkariliitto palkitsi ansioituneita
|
Parasetamoli tehoton alaselkäkipujen hoidossa
|
Apteekeilla usein vaikeuksia saada lääkkeitä – potilailla harvoin
|
Taulumäen apteekille palkinto osaamisen kehittämisestä
|
Albert Wuokon palkinto Heikki Käsnäselle
|
Hämeenlinnan Tiiriön apteekki on Vuoden opetusapteekki
|