Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
D-vitamiinin vajeen korjaaminen vähentää COPD-oireita
|
Hydroksitsiinin käytölle uusia rajoituksia
|
Rasagiliini vaihtokelpoisten listalle
|
Harvinaisille lääkkeille ennätysmäärä myyntilupia
|
Oulussa alkaa farmaseuttien muuntokoulutus
|
Lääkehoitoon sitoutumisesta tarvitaan tutkimusta
|
Tyytyväisyys elämään lujittaa luustoa
|
D-vitamiinin vähyys saattaa lisätä sydänriskejä
|
Suomessa löydettiin tunnetulle syöpälääkkeelle uusi käyttökohde
|
Lääketeollisuus lisää avoimuutta
|