Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Liikunta ehkäisee ainakin kolmeatoista syöpää
|
Aspiriini voi ehkäistä pahempia infarkteja
|
Apteekkariliitto sai Hyvä henki -palkinnon
|
Mistä lääkkeiden saatavuusongelmat Norjassa johtuvat?
|
Uusi farmasian erikoistumiskoulutus käynnistyy
|
Lääkityksen arviointi tuli liian myöhään
|
Apteekkariliitto ja Fimea vastaavat THL:n tutkijoille – näistä syistä lääkemenot kasvavat
|
Nikotiinilaastarin ja varenikliinin tehossa ei todettu eroja
|
Pharmadata vahvistaa asemiaan
|
Selvitysmiehen ehdotukset lääkesäästöistä valmistuivat
|