Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Lupaava diabetesrokote etenee kliinisiin tutkimuksiin
|
Maskisuositus todennäköisesti tulee, mutta kohdennusta mietitään vielä
|
Nopean masennushoidon vaikutus voi lujittua unessa
|
Kaksi pistosta vuodessa voi pitää kolesterolin kurissa
|
Jokainen on sairas, kun oikein tutkitaan
|
Toimiva koronarokote voi syntyä myös Suomessa
|
Apteekkari-lehti on tärkeä vaikuttajille ja medialle
|
EMA arvioi deksametasonin käyttöä koronapotilailla
|
Åbo Akademille lisää farmasian alan koulutusvastuuta
|
Arvioinnilla parempi sitoutuminen lääkehoitoon
|