Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Ensimmäiset apteekkien asiakaspalvelumestarit valmistuivat

Apteekki palvelee   10.05.2016 09:55  ERJA ELO

,

Asiakaspalvelusta innostuneet opiskelijat ovat vieneet kehitysideoita työpaikoilleen.

Myynnin ammattitutkinnon suorittaneet asiakaspalvelumestarit saivat koulutuksesta paljon uusia ideoita apteekkiensa asiakaspalvelun kehittämiseen.

Suomen ensimmäiset 41 apteekkialan asiakaspalvelumestaria valmistuivat huhtikuun lopussa. Puolitoistavuotisen koulutuksen ansiosta heillä on valmius toimia vastuullisissa myyntitehtävissä.

Asiakaspalvelumestarit työskentelevät Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekeissa eri puolilla maata Lohjalta Joensuuhun ja Ouluun asti. Valtaosa heistä on apteekkien farmaseuttista henkilöstöä.

Asiakaspalvelumestari-valmennus perustui Opetushallituksen myöntämään Myynnin ammattitutkintoon (MyAT), josta noin 20 prosenttia toteutettiin lähiopetuksena ja loput 80 prosenttia oli työssä oppimista. Koulutus räätälöitiin apteekkialan tarpeisiin.

Asiakaspalvelun käsikirja tulossa Salkkuun

Opiskelijat tekivät Myynnin ammattitutkinnon näyttöjen lisäksi työpaikoillaan kehitysprojektit.

Ne kootaan yhteen APTEEKKI-asiakaspalvelukäsikirjaksi, jota voivat hyödyntää kaikki apteekit Apteekkariliiton ylläpitämästä Salkku-palvelusta.

Järjestäjän näkökulmasta koulutus onnistui erinomaisesti.

- Koulutuksessa oli mukana kehittämisestä innostuneita, aktiivisia opiskelijoita apteekin kaikista ammattiryhmistä. Koulutuksen aikana syntyi hieno asiakaspalvelumestareiden verkosto. Opiskelijat ovat vieneet ideoita työpaikoilleen ja kehitys jatkuu, sanoo Apteekkariliiton brand manager Katariina Kalsta.

Kurssin suuren suosion vuoksi Suomen Apteekkariliitto ja Management Institute of Finland (MIF) suunnittelevat jo seuraavan Myynnin ammattitutkinnon kurssin järjestämistä.

Arkisto


eResepti viivästyy taas
25.02.2010 10:35

25.02.2010 10:35


Toimitusjohtaja tuli taloon
25.02.2010 08:35

25.02.2010 08:35


Annosjakelupotilaiden omavastuuosuus halutaan poistaa
25.02.2010 08:32

25.02.2010 08:32


Tämä työyhteisö toimii!
25.02.2010 08:17

25.02.2010 08:17


Viro siirtyi eReseptiin
25.02.2010 08:05

25.02.2010 08:05


Reseptilääkkeiden hinnanlasku jatkuu
24.02.2010 14:22

24.02.2010 14:22


Turistit työllistävät hiihtokeskusapteekkia
24.02.2010 10:48

24.02.2010 10:48


Viljatuotteiden laatu vaikuttaa rasvakudokseen geenitasolla
24.02.2010 10:01

24.02.2010 10:01


STM valistaa Facebookissa
22.02.2010 14:40

22.02.2010 14:40


Sari Pääkkönen toimitusjohtajan sihteeriksi
19.02.2010 09:38

19.02.2010 09:38