Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Ensimmäiset apteekkien asiakaspalvelumestarit valmistuivat

Apteekki palvelee   10.05.2016 09:55  ERJA ELO

,

Asiakaspalvelusta innostuneet opiskelijat ovat vieneet kehitysideoita työpaikoilleen.

Myynnin ammattitutkinnon suorittaneet asiakaspalvelumestarit saivat koulutuksesta paljon uusia ideoita apteekkiensa asiakaspalvelun kehittämiseen.

Suomen ensimmäiset 41 apteekkialan asiakaspalvelumestaria valmistuivat huhtikuun lopussa. Puolitoistavuotisen koulutuksen ansiosta heillä on valmius toimia vastuullisissa myyntitehtävissä.

Asiakaspalvelumestarit työskentelevät Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekeissa eri puolilla maata Lohjalta Joensuuhun ja Ouluun asti. Valtaosa heistä on apteekkien farmaseuttista henkilöstöä.

Asiakaspalvelumestari-valmennus perustui Opetushallituksen myöntämään Myynnin ammattitutkintoon (MyAT), josta noin 20 prosenttia toteutettiin lähiopetuksena ja loput 80 prosenttia oli työssä oppimista. Koulutus räätälöitiin apteekkialan tarpeisiin.

Asiakaspalvelun käsikirja tulossa Salkkuun

Opiskelijat tekivät Myynnin ammattitutkinnon näyttöjen lisäksi työpaikoillaan kehitysprojektit.

Ne kootaan yhteen APTEEKKI-asiakaspalvelukäsikirjaksi, jota voivat hyödyntää kaikki apteekit Apteekkariliiton ylläpitämästä Salkku-palvelusta.

Järjestäjän näkökulmasta koulutus onnistui erinomaisesti.

- Koulutuksessa oli mukana kehittämisestä innostuneita, aktiivisia opiskelijoita apteekin kaikista ammattiryhmistä. Koulutuksen aikana syntyi hieno asiakaspalvelumestareiden verkosto. Opiskelijat ovat vieneet ideoita työpaikoilleen ja kehitys jatkuu, sanoo Apteekkariliiton brand manager Katariina Kalsta.

Kurssin suuren suosion vuoksi Suomen Apteekkariliitto ja Management Institute of Finland (MIF) suunnittelevat jo seuraavan Myynnin ammattitutkinnon kurssin järjestämistä.

Arkisto


Resepti ylittää rajat
03.05.2013 08:02

03.05.2013 08:02


Loppu vastakkainasettelulle
02.05.2013 13:38

02.05.2013 13:38


Palvelupisteen hinta hirvittää
02.05.2013 10:17

Palvelupisteet 02.05.2013 10:17


Suomi pesee Ruotsin toimitusvarmuudessa
30.04.2013 13:06

toimitusvarmuus 30.04.2013 13:06


Kohti vapautta
30.04.2013 09:58

30.04.2013 09:58


Sokeri ja rasva saattavat lisätä vaihdevuosioireita
30.04.2013 09:56

30.04.2013 09:56


Osteoporoosilääkkeelle käyttörajoituksia
30.04.2013 09:27

30.04.2013 09:27


Viestintäpalkinto Harri Rehnbergille
26.04.2013 15:13

26.04.2013 15:13


Lääkemuistuttaja parantaa lääkitysturvallisuutta
26.04.2013 12:01

26.04.2013 12:01


Yhä useampi apteekki palvelee verkossa
26.04.2013 12:00

26.04.2013 12:00