Chatti neuvoo koronakysymyksissä
Koronavirus 25.03.2020 08:02 TARU VANHALA, HANNA HYVÄRINEN INGIMAGE
Koronatietoa saa nyt paitsi puhelimitse, myös chat- ja tekstiviestipalveluina.
Valtakunnallinen chat-palvelu on avattu valtioneuvoston verkkosivuille. Tarjolla on myös puhelinneuvontaa.
Valtioneuvoston verkkosivuille on avattu valtakunnallinen Korona-info, chat-palvelu, joka vastaa suomalaisia askarruttaviin koronakysymyksiin. Chatissa saa yleistä tietoa koronaviruksesta.
Palvelussa ei kuitenkaan anneta neuvontaa lakiasioissa tai terveyteen liittyvissä asioissa kuten akuuteissa oireissa.
Neuvonta on avoinna arkipäivisin kello 8–21 ja lauantaisin kellp 9–15. Palvelua saa ensisijaisesti suomeksi, mutta mahdollisuuksien mukaan myös ruotsiksi ja englanniksi.
Tietoa myös puhelimitse
Uudesta koronaviruksesta on jo aiemmin avattu valtakunnallinen puhelinneuvonta numerossa 0295 535 535. Kysymyksiä voi lähettää myös tekstiviestitse numeroon 050 902 0163. Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka eivät esimerkiksi kuulovamman tai muun syyn vuoksi voi puhua puhelimessa.
Chatistä ja neuvontapuhelimesta saatava yleisneuvonta perustuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivujen tietoihin. Palvelua kehitetään koronavirustilanteen mukaan.
Aiheesta myös
Arkisto
Lääkekorvausmenot pysyivät kehyksessä
|
Tutkijat esittävät maksukattojen yhdistämistä
|
Yhä useampi nuori käyttää masennuslääkkeitä
|
Intian lääketehtaiden ympäristöriskeistä nousi kohu
|
Jopa 36 menetti oikeuden terveydenhuollon ammattiin
|
Lääkelaitoksen kampanja palkittiin
|
Lääkekauppa käynnistyi vaisusti
|
Pfizer vähentää 27 työntekijää
|
Lääkevaihto säästänyt jo 400 miljoonaa
|
Meta-analyysi: Sertraliini paras masennuslääke
|