Chatti neuvoo koronakysymyksissä
Koronavirus 25.03.2020 08:02 TARU VANHALA, HANNA HYVÄRINEN INGIMAGE
Koronatietoa saa nyt paitsi puhelimitse, myös chat- ja tekstiviestipalveluina.
Valtakunnallinen chat-palvelu on avattu valtioneuvoston verkkosivuille. Tarjolla on myös puhelinneuvontaa.
Valtioneuvoston verkkosivuille on avattu valtakunnallinen Korona-info, chat-palvelu, joka vastaa suomalaisia askarruttaviin koronakysymyksiin. Chatissa saa yleistä tietoa koronaviruksesta.
Palvelussa ei kuitenkaan anneta neuvontaa lakiasioissa tai terveyteen liittyvissä asioissa kuten akuuteissa oireissa.
Neuvonta on avoinna arkipäivisin kello 8–21 ja lauantaisin kellp 9–15. Palvelua saa ensisijaisesti suomeksi, mutta mahdollisuuksien mukaan myös ruotsiksi ja englanniksi.
Tietoa myös puhelimitse
Uudesta koronaviruksesta on jo aiemmin avattu valtakunnallinen puhelinneuvonta numerossa 0295 535 535. Kysymyksiä voi lähettää myös tekstiviestitse numeroon 050 902 0163. Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka eivät esimerkiksi kuulovamman tai muun syyn vuoksi voi puhua puhelimessa.
Chatistä ja neuvontapuhelimesta saatava yleisneuvonta perustuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivujen tietoihin. Palvelua kehitetään koronavirustilanteen mukaan.
Aiheesta myös
Arkisto
Farmasistien pandemiatietoon luotetaan
|
Onnistuminen tiukassa
|
Apteekit sosiaaliseen mediaan
|
Pulmicort Turbuhalerista sittenkin Kela-korvaus
|
Avandian haitat taas puntarissa
|
Risikko: Potilasturvallisuus varmistettava kuljetusalan lakon aikana
|
Kelan puhelinpalvelu palvelunumeroista
|
Itsehoitolääkkeitä noin 6 000 myyntipisteessä Ruotsissa
|
Verotilit käyttöön
|
Terhikki nettiin jo keväällä?
|