Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Sokerilimun vaihtaminen kahviin pienentäisi diabetesriskiä
|
Verkkoapteekki otti ison kehitysaskeleen
|
Hoivayritykset keskittävät annosjakelua
|
Kirsi Varhilasta STM:n kansliapäällikkö
|
Apteekkien Mielinauha-keräys ylitti odotukset
|
Rintasyöpälääke letrotsoli uhkaa loppua
|
Gluteeni lisää lapsen riskiä sairastua keliakiaan
|
D-vitamiinilisät eivät ehkäise diabetesta
|
Lääkkeet loppuvat, kun Kiina sulkee tehtaita
|
Vältettävien lääkkeiden käyttö vähentynyt iäkkäillä
|