Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Nebunette-inhalaatiolaitteissa mahdollisesti ongelmia
|
Ruotsin kilpailuvirasto ehdottaa itsehoitoapteekkeja
|
Viitehinta käynnistyi sujuvasti
|
Viitehinta tuli voimaan
|
Lääkelaitos tarjoaa ratkaisuksi etätöitä ja tulospalkkioita
|
Tamro teki ennätystuloksen
|
Minna Näsänen Lääketietokeskuksen johtoon
|
Vanhanen: Lääkelaitoksen alueellistamispäätöstä ei peruta
|
Zyprexa pääsee hintaputkeen
|
Lääkelaitoksen toiminta kriisiytymässä
|