Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Kaksi syöpälääkettä erityiskorvauksen piiriin
|
Suomen 12. influenssa A (H1N1) -tartunta varmistui
|
Neupro-laastareiden toimitusrajoitukset poistuivat
|
Eduskunta päätti Lääkealan keskuksen perustamisesta
|
Terveyspalveluja käytetään erityisesti viimeisinä elinvuosina
|
Viisi uutta influenssa A(H1N1) -tartuntaa varmistui
|
HS: Kelan pitäisi tukea lääkehoidon kokonaisarviointia
|
Hakijamäärä farmaseutin opintoihin kasvoi reilusti
|
Suomessa todettu viisi H1N1-tapausta
|
WHO julisti pandemian alkaneeksi
|