Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Kausi-influenssarokote on yhä turvallinen
|
Terveysportin perustajille mittava tunnustus
|
STM haluaa varmistaa narkolepsialasten hoidon
|
Risikko kannattaa lääkehoidon kokonaisarviointia
|
Lääkepolitiikka 2020 painottaa lääkehuollon vaikuttavuutta
|
THL: Pandemrix-rokote lisäsi riskiä narkolepsiaan
|
Elämäntaparemontti ensisijainen diabeteksen ehkäisyssä
|
Dehko paransi vointia
|
Lääkepolitiikka 2020 julkistetaan tiistaina
|
Kelan lääkemenot kevenivät miljoonilla
|