Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Toistasataa apteekkia sitoutunut ympäristöajatteluun
|
Millainen on apteekin rooli tulevaisuudessa? Asiaa pohtivat Blogivieraat
|
Lääkekorvaukset kasvoivat
|
Apteekki auttaa pienentämän jätevuorta
|
Lääkejätettä syntyy jopa 100 miljoonan euron arvosta vuodessa
|
Etälääkärin vastaanottopalvelu käynnistyy Vähässäkyrössä
|
Joka toinen käyttää inhalaatiolääkkeitään väärin Norjassa
|
Liikunta ikää parempi sydänriskin ennustaja
|
Hemofilia luo tiiviin suhteen apteekkiin
|
Suomalaistutkimus pika-analyysimenetelmistä palkittiin
|