Apteekkien Mielinauha-keräys ylitti odotukset
Yhteiskuntavastuu 15.08.2019 11:55 OLLI-PEKKA TIAINEN VIIVI HUUSKA
Puhukaaa jollekin, kenelle tahansa! Kampanjan kasvo Ellinoora on pyrkinyt madaltamaan kynnystä avun hakemiseksi.
Mielinauhojen ja kampanjatuotteiden myynti apteekeissa tuotti liki 27000 euroa mielenterveyden edistämiseen ja vaikeassa tilanteessa olevien kriisiapuun.
Apteekit olivat tänä vuonna toista kertaa mukana Suomen Mielenterveysseuran Mielinauha-keräyksessä. Tempaus onnistuikin hienosti, sillä mielinauhojen ja APTEEKKI-sarjan kampanjatuotteista kertyi keväällä yhteensä 26 925 euroa.
Lahjoitussumma on merkittävä, sillä viime vuonna koko keräys tuotti runsaat 100 000 euroa. Tosin tänä vuonna tavoite on huomattavasti suurempi, ja myynnissä on ollut 70 000 nauhaa.
Jokaisesta 4 euron nauhasta lahjoitetaan 3 euroa mielenterveystyöhön. Koko keräyksen tuotto selviää loppuvuodesta.
Kampanjalla on pyritty vähentämään mielenterveysongelmiin liittyvää stigmaa. Tänä vuonna on kiinnitetty huomiota erityisesti nuorten jaksamiseen.
Aihe on tärkeä apteekeille, sillä apteekki on suomalaisten lähin ja helpoiten saavutettava terveyspalvelu. Apteekeissa käy paljon ihmisiä, joilla ei ole kontaktia muuhun terveydenhuoltoon.
Suoralla lahjoituksella keräykseen voi osallistua vuoden loppuun asti.
Aiheesta myös
Arkisto
Laiva-apteekit juuttuivat byrokratiaan
|
Influenssalääkkeiden toimittamista apteekeista rajoitetaan
|
Lääkäreitä kehotetaan harkintaan viruslääkeresepteissä
|
WHO: Pandemia voidaan vielä torjua
|
Kaypä hoito: Statiineja myös iäkkäille
|
Rinnakkaislääkkeet kasvattivat markkinaosuuttaan
|
Tamiflu ja Relenza tehoavat sikainfluessaan
|
Sähköinen resepti siirtyy syksyyn
|
Lääkkeiden saatavuusongelmat viitehinnan suurin riesa
|
Hinnanlaskuista jo 70 miljoonan lovi liikevaihtoon
|