Apteekkien Mielinauha-keräys ylitti odotukset
Yhteiskuntavastuu 15.08.2019 11:55 OLLI-PEKKA TIAINEN VIIVI HUUSKA
Puhukaaa jollekin, kenelle tahansa! Kampanjan kasvo Ellinoora on pyrkinyt madaltamaan kynnystä avun hakemiseksi.
Mielinauhojen ja kampanjatuotteiden myynti apteekeissa tuotti liki 27000 euroa mielenterveyden edistämiseen ja vaikeassa tilanteessa olevien kriisiapuun.
Apteekit olivat tänä vuonna toista kertaa mukana Suomen Mielenterveysseuran Mielinauha-keräyksessä. Tempaus onnistuikin hienosti, sillä mielinauhojen ja APTEEKKI-sarjan kampanjatuotteista kertyi keväällä yhteensä 26 925 euroa.
Lahjoitussumma on merkittävä, sillä viime vuonna koko keräys tuotti runsaat 100 000 euroa. Tosin tänä vuonna tavoite on huomattavasti suurempi, ja myynnissä on ollut 70 000 nauhaa.
Jokaisesta 4 euron nauhasta lahjoitetaan 3 euroa mielenterveystyöhön. Koko keräyksen tuotto selviää loppuvuodesta.
Kampanjalla on pyritty vähentämään mielenterveysongelmiin liittyvää stigmaa. Tänä vuonna on kiinnitetty huomiota erityisesti nuorten jaksamiseen.
Aihe on tärkeä apteekeille, sillä apteekki on suomalaisten lähin ja helpoiten saavutettava terveyspalvelu. Apteekeissa käy paljon ihmisiä, joilla ei ole kontaktia muuhun terveydenhuoltoon.
Suoralla lahjoituksella keräykseen voi osallistua vuoden loppuun asti.
Aiheesta myös
Arkisto
Riskiryhmillä petrattavaa ruokavaliossa
|
HDL-kolesteroli ei auta sydänsairaita
|
Apteekkariliiton lehtiperhe uudistuu
|
Työryhmä: Tupakasta vieroitusta tehostettava
|
Probiootit eivät ehkäise lasten astmaa
|
Ympyrätalon apteekki aloittaa helmikuussa
|
Apteekkarin kauppahuoneessa tekemisen iloa lapsille
|
Tupakaton tammikuu kutsuu
|
Lapsen yskä kestää 25 päivää
|
Nikotiinipurkat eivät lisää sydänriskejä
|