Apteekki taskussa
29.05.2013 09:06 ISTOCK
Kun kuluttajat siirtyvät älypuhelinten ja tablettien käyttäjiksi, myös apteekkien kannattaa miettiä, miten asiakkaita voi palvella parhaalla mahdollisella tavalla mobiilisti.
Mobiililaitteiden yleistyminen on avannut väylän mobiilimarkkinoinnille, jossa asiakkaan puhelimeen tarjotaan tai asiakas itse lataa hyödylliseksi kokemiaan palveluja verkosta. Se voi olla esimerkiksi asiakkaan sijaintiin perustuvan tiedon tarjoamista lähellä olevista palveluista.
Mobiilimarkkinointiin erikoistuneen NearMe-yhtiön toimitusjohtajan Marko Luhtalan mukaan mobiilipalveluiden suunnittelussa kannattaa lähteä liikkeelle apteekin verkkoliikennettä koskevista tilastoista, ja selvittää, kuinka paljon verkkoliikenteestä tulee mobiilin kautta.
Luhtala suosittelee valitsemaan mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen kumppanin, jolta löytyy toimialakokemusta eli apteekkien tapauksessa esimerkiksi vähittäiskaupan alueelta. Hän huomauttaa, että mobiili ei ole enää tekninen haaste, vaan kyse on palvelujen muotoilusta ja asiakkaan ymmärtämisestä.
– Hyvät mobiilisivut eivät ole verkkosivut tungettuna pieneen ruutuun.
ILKKA SALMELA
Aiheesta lisää tällä viikolla ilmestyvässä Apteekkarilehdessä.
Arkisto
Valion Evolus-väitteet Eviran syyniin
|
Apoteket AB teki hyvän tilin alkuvuonna
|
Suomi tukee lääkkeiden annosjakelua kitsaasti
|
Katainen tukee alueellistamisessa Hyssälää
|
Lahteen tulee kaksi uutta apteekkia
|
Laihdutuslääke orlistaatin 60 mg vahvuus tulossa itsehoitoon
|
STM:n kansliapäällikkö haluaa sähköisen reseptin pakolliseksi
|
Laihdutuslääke Acomplian myynti keskeytettiin
|
StV: Lääkkeiden annosjakelun korvauskriteereitä pohdittava vielä
|
EU:n lääkelakipaketti myöhästyy
|

